Ofte stillede spørgsmål

GoCarRental er ikke en direkte leverandør af udlejningsbiler - i stedet gennemsøger og sammenligner vi markedet for at finde de bedste tilbud. Hvis dit spørgsmål ikke er besvaret herunder, eller hvis du vil have flere oplysninger, så send en mail til support@gocarrental.com

Kan jeg vælge en bestemt bil?

Når du booker via GoCarRental, booker du ikke en bestemt bil, men en bilklasse. Når det så er tid til at afhente bilen, vil der ofte være mulighed for at vælge mellem forskellige biler i den klasse. Hvis du vil have en helt bestemt bil, skal du rette henvendelse direkte til biludlejeren, umiddelbart efter, at bookingen er blevet gennemført. De vil gerne hjælpe dig – men det afhænger af udvalget på afhentningsstedet. Hvis det mærke eller den model, du så i forbindelse med bookingen, ikke er til rådighed, vil du få et tilsvarende alternativ.

Må jeg krydse landegrænser?

I de fleste tilfælde må udlejningsbiler godt tages udenfor afhentningslandet. Flere oplysninger finder under Lejebetingelser på siden med søgeresultater.

Hvordan virker ‘bekræftelsesprocessen’?

Når du booker via GoCarRental, sendes din reservation til det udlejningsfirma, du har valgt. Når den er bekræftet, vil du modtage en e-mail om det, som også inkluderer din billejevoucher - det sker normalt indenfor få timer. Du skal bruge voucheren, når du afhenter bilen. Hvis du ikke modtager din voucher, så kontakt os venligst.

Kan jeg stadig booke, hvis jeg ikke har et kreditkort?

Du kan vælge mellem forskellige betalingsmetoder, når du booker bilen, men du skal fremvise et kreditkort, når du afhenter den. Hvis du ikke fremviser et kreditkort ved udlejningskontoret, forbeholder udlejningsfirmaet sig retten til ikke at udleje bilen, og GoCarRental kan ikke holdes ansvarlig herfor.

Hvilke betalingsmetoder er accepteret på GoCarRental?

Til bookingen kan du bruge en række forskellige kredit- og debetkort. Vi accepterer desværre ikke betaling med American Express, men det er muligt, at udlejningsfirmaet accepterer American Express, når du afhenter bilen.

Udlejningsfirmaerne kræver et kreditkort i førerens navn. Det skyldes, at der opkræves et depositum, som ikke tilbageføres til kreditkortet, før bilen igen er afleveret. I nogle lande kræves to kreditkort i tilfælde, hvor der lejes flere køretøjer på en gang.

Husk altid at sikre dig, at der er nok penge til rådighed på kreditkortet, når du afhenter bilen. Det godkendte beløb svarer som regel til forsikring og brændstof, men varierer afhængig af bilens størrelse, førerens alder, udlejningsfirmaet, lejeperiodens varighed og bilens tilstand.

Det er ikke muligt at få pengene refunderet, hvis du ikke fremviser et kreditkort ved afhentning af bilen. Så husk at medbringe et kreditkort!

Hvor meget koster det?

Udlejningsprisen fremgår tydeligt at vores hjemmeside. I nogle tilfælde vil der blive trukket et depositum, mens restbetalingen falder, når bilen afhentes - andre gange kræves fuld forudbetaling.

Hvad hvis indehaveren af kreditkortet ikke er fører af bilen?

I sådanne tilfælde er kortholderen nødt til at blive registreret som fører af bilen, også selvom han/hun ikke kører bilen, og må så tilføje en ekstrachauffør, som han/hun guider. Hvis ejeren af kreditkortet ikke er i besiddelse af et gyldigt kørekort, kan bilen ikke udleveres, da dette ikke vil være i overensstemmelse med udlejningsbetingelserne.

Hvordan kan jeg ændre eller afbestille min booking?

Hvis du ønsker at ændre eller aflyse din reservation, skal du blot indtaste dine detaljer under Min Booking sektionen. Hvis du har brug for yderligere hjælp, så kontakt os venligst.

Hvad skal jeg gøre i tilfælde af uheld?

Kontakt venligst udlejningsfirmaet, som har leveret bilen. Du finder kontaktinformationerne på udlejningsvoucheren og/eller i lejeaftalen. Du skal øjeblikkeligt informere udlejningsfirmaet om ethvert uheld. I tilfælde af uheld skal du gøre følgende:

- Få kontaktoplysninger på alle involverede parter, herunder eventuelle vidner.

- Giv alle oplysninger om uheldet til udlejningsfirmaet.

- Informer øjeblikkeligt myndighederne, hvis en tredjepart bør efterforskes eller i tilfælde af personskader.

- Efterlad ikke bilen uden at have taget nødvendige forholdsregler.

- Der gives ikke refusion i forhold til tabt lejetid, hvis køretøjet er involveret i et uheld.

Hvad er minimumsalderen for at leje et køretøj?

På GoCarRental er der ingen aldersgrænse, så længe du har haft dit kørekort i mindst 1 år. Der skal dog betales et tillæg for unge kørere, som i øjeblikket ikke vises i den totale pris i forbindelse med bookingen på GoCarRental, men det fremgår af Lejebetingelserne. Beløbet skal betales til udlejningsfirmaet, når bilen afhentes.

Kan jeg tilføje en ekstra-chauffør?

En ekstra-chauffør kan tilføjes hos udlejningsfirmaet, når bilen afhentes.

Alle yderligere chauffører skal være til stede ved afhentningen, og skal være i besiddelse af et gyldigt kørekort for at kunne underskrive lejeaftalen. Vær opmærksom på, at betaling for andre ydelser og ekstra-chauffører betales hos udlejningsfirmaet i forbindelse med afhentning af køretøjet.

Hvad er selvrisikodækning?

I forsikringspolicer består dækningen i en godtgørelse fra den forsikrede for skader som er påført tredjepart i tilfælde af et erstatningskrav. Selvrisikoen kan gå fra 200 € til 1600 € og afhænger af biltypen, mulighederne ovenfor og af selve lejeren. Denne undtagelse kan fjernes helt ved at underskrive en yderligere forsikringspolice så som Zero Gap, der udbydes af GoCarRental, eller én, der udbydes af udlejningsfirmaet, men sidstnævnte er væsentligt mindre praktisk end Zero Gap.

Hvilke aldre er barnesæderne designet til?

- Spædbørnssædet er passende for babyer op til 13 kg (anbefalet til børn op til 12 måneder)

- Småbørnssædet er passende fra 9 til 18 kg (anbefalet til børn mellem 9 måneder og 4 år).

Hvilket kørekort har jeg brug for, for at kunne leje en bil?

Førere skal have været i besiddelse af et gyldigt kørekort i mindst 1 år, og må ikke har begået nogle alvorlige færdselsovertrædelser.

Hvis kørekortet ikke anvender det latinske alfabet (hvis det fx. er på arabisk, græsk, russisk eller kinesisk), skal der fremvises et gyldigt internationalt kørekort (IDL International Driving License). Det internationale kørekort skal ledsages af førerens originale kørekort.

Hvad sker der, hvis jeg ikke har udlejningsvoucheren med mig ved afhentningen?

Når du ankommer for at afhente bilen, skal du fremvise den udprintede voucher. Hvis du ikke har voucheren med dig, kan det medføre yderligere gebyrer, og vi er ikke i stand til at give en refusion. Forvent ikke at du blot kan vise voucheren på din telefon eller tablet - sørg for at printe voucheren, tag den med dig og opbevar den sikkert.